17.8.10

Educació i creativitat... Sir Ken Robinson i Muhammad Yunus...



Fa alguns anys era del pensar que les persones naixíem amb creativitat o sense ella, i que no tot el món posseïa eixa habilitat. Per sort, contrariament, avui dia soc del pensar que no només tots tenim creativitat, sinó que a més a més es pot desenvolupar, es pot potenciar, i es pot ajudar als altres a estimular-la.
Sovint no deixe de buscar informació al respecte en llibres, documentals, entrevistes, xarrades... el que siga...  qualsevol cosa relacionada amb la creativitat és part del meu interès i em demana atenció.
Un dia parlant amb el company d’una amiga va aparèixer  el nom de Sir Ken Robinson. Jo no havia escoltat mai aquest nom, ni en sabia res. El company de la meua amiga me va explicar el plantejament de Sir Ken Robinson en el llibre de “L’element”, i clar, em va fascinar. Ràpidament em vaig fer amb el llibre, i després de  llegir-lo i quedar-me encantat em vaig ficar a buscar vídeos o entrevistes fins que, per sort, vaig trobar aquestos vídeos. La idea de Robinson és bàsica i molt clara: en el sistema educatiu que tenim es menyspreen la creativitat i les arts, quan. en realitat, són  aquestes habilitats les que s’haurien  de potenciar a les escoles.

(la xarrada en 2006 en el TED, Technology, Entertainment, Design)
(la xarrada en el 2010...)



Curiosament, l’altre dia, no recorde cóm... vaig trobar aquest vídeo d’un minut del premi Nobel de la Pau Muhammad Yunus, i que justament coincideix amb el mateix plantejament… Hem d’aconseguir per mig de l’educació persones creatives… hem de replantejar el model educatiu... hem d’aprendre a ser lliure pensadors... 



Videos tu.tv

No hay comentarios:

Publicar un comentario